REFERENSSIT

Suomen Teholämpö: “SuperService lisää työn tuottavuutta”

”WaBeKin palvelutaso on ihan huippua.”

Suomen Teholämpö Oy:n toimitusjohtaja Esko Mansala arvostaa LVI-WaBeKin monipuolista ja laadukasta palvelua. ”Totta kai ostaessa hinnalla on merkitystä – eikä valittamista siinäkään – mutta tärkeintä on hyvä palvelu. WaBeKissa tehdään asiakkaan eteen aidosti töitä, eikä tyydytä vain ottamaan vastaan tilauksia.” Ja kyllä Esko tietää, mistä puhuu, sen verran laajasti hän SuperServiceä hyödyntää. Mutta kurkistetaanpa ensin miehen monivaiheiseen työhistoriaan.

reference_photo

Polku kenttäharmaista tähän päivään

Kun Esko pääsi intistä siviiliin vuonna 1995, painoivat 90-luvun alun lamavuodet vielä raskaasti maan taloutta. Muun muassa YIT:llä oli tuhat lomautettua työntekijää. Silti miehellä oli hinkua alalle, ja hän päätyi hetkeksi rakennussiivousyritykseen. Pian hän perusti oman toiminimen 21-vuotiaana ilman isompaa yrittäjäkokemusta – ja sitten olikin jo vuorossa kaverin kanssa perustettu uusi yritys. ”Ne olivat vauhdikkaita vuosia: isoja keikkoja ja monta rautaa tulessa. Hyvä kokemus, vaikka se sitten tyssäsikin.” Yrittäjävuosien jälkeen Esko Mansala päätyi ensin K-rautaan myyjäksi. Asennustyönjohtajana hän toimi omalla yrityksellään K-raudan nimiin vuoden verran.

”Vuonna 2002 ostimme nykyisen yrityksen ja toimimme ensin rakennuspuolella Mansala Oy:n nimellä. Nimi vaihdettiin vuonna 2009 Suomen Teholämmöksi, ja vuodesta 2010 siirryimme tekemään pelkkiä LVI-asennustöitä. Nyt yritys työllistää 5 henkilöä, ja liikevaihto ylittää miljoonan euron rajan hetkenä minä hyvänsä.”

 

SuperService – kuin monta ”lottovoittoa”

Asiakkuus LVI-WaBeK Oy:ssä alkoi erään toisen asiakkaan suosituksesta. ”Arvostan sitä, että WaBeK haluaa jatkuvasti kehittää palvelujaan ja luoda uusia niin, että ne helpottavat LVI-yritysten liiketoimintaa ja lisäävät työn tuottavuutta. Haluan itsekin löytää uusia tapoja toimia alalla ja tehostaa työmaiden toimintaa.”

Teholämmöllä on käytössä useita SuperServicen palveluja: tunnukset 24/7 Wa’Centeriin, verkkokauppa, Wa’Store on the road -versiona ja Wa’Box.

Esko Mansala kertoilee kokemuksista pilke silmäkulmassa, mutta totuudenmukaisesti: ”Oulunkylän noutomyymälä on meikäläiselle kuin lottovoitto – lähellä kotia. Vaikka eihän kotiin välttämättä tarvitse mennäkään, kun voi hengailla myymälässä yölläkin. Eikä tarvitse miettiä aukioloaikoja. Jos jotain unohtui, ei muuta kuin poikkeaa uudestaan. Kun en ole aamuihmisiä, haen usein jo illalla seuraavan päivän tavarat mukaan. Ei tarvitse aamuruuhkassa tuskailla.”

”Myös verkkokauppa voi pelastaa pulasta.  Eräänäkin iltana olin jo vetäytynyt sänkyyn lukemaan kirjaa. Tuli kesken kaiken mieleen, että yksi tilaus tukkuun oli jäänyt tekemättä. Sängystä ylös, viisi minuuttia verkkokaupassa ja asia hoidettu seuraavaa päivää varten! Ihan parasta verkkokaupassa on kuitenkin sertifikaattien kertyminen yhteen paikkaan ja työmaalistaukset”, Mansala sanoo.